måndag 8 december 2008

Grattis Hans-Göran


Ikväll blev Hans-Göran Johansson nominerad av Centerpartiet som efterträdare på posten som ordförande i kommunstyrelsen efter Maria Leifland som slutar den första mars. Hans-Göran är gruppledare för vår fullmäktigegrupp och polischef till yrket. Eftersom jag själv av media utsetts som en "het kandidat" så kan jag här avslöja att Hans-Göran var min favoritkandidat. Du har mitt fulla stöd och det ska bli kul att få samarbeta med dig. Jag vill också rikta ett varmt tack till Maria Leifland som lagt ner ett fantastiskt jobb för att utveckla kommunen under sju intensiva år. Lycka till med kommande uppgifter i partiet och på andra uppdrag i livet. Själv tillbringade jag kvällen i Jönköping med att delta i ett sammanträde med en bolagsstyrelse och att vikariera som distriktsordförande i vår styrelse för länet. Ikväll skulle man varit på två platser samtidigt, men som sagt det går inte och då får de som är först inbokat i kalendern gälla.

Inga kommentarer: