tisdag 23 december 2008

Dagen före dopparedagen

Nu har snart julhetsen lagt sig. Klappar är fixade, skinkan och brunkålen år kokt och julgranen glimmar ikapp med tomtar och änglar i en salig blandning. Det är lätt att glömma julens budskap i all kommers. Låt din julhelg bli en tid av gemenskap i familjen och över generationsgränser. Samtidigt kan jag inte låta bli att tänka på alla de som inte har någon familj att fira jul med eller alla de som inte har råd att hänga med i denna kommersens högtid. Ta dig tid att göra ett spontant besök eller ringa kompisen. Julkort har många prioriterat bort i dessa digitala tider, men jag tror trots allt på julkort. Fick ett trevligt mejl idag från min spanske kollega Rubén i Sevilla som tackade för julkortet. Idag börjar det bli lite ovanligt att få riktiga brev och kort. Jag tror att det betyder något särskilt. Imorgon är framförallt barnens högtid. Mina barn Axel och Elin gillar julen och har lovat att ordna ett riktigt musikaliskt program imorgon. Det ska bli spännande. God Jul på er alla så här dagen före!

Inga kommentarer: