måndag 27 oktober 2008

Landstingets medborgarpanel


Jag har också ett finger med i landstingspolitiken som förste ersättare. Det innebär att jag är med på partiets gruppmöten en gång i månaden och får tjänstgöra i landstingsfullmäktige då någon är borta. I Länsmuseet, där jag är ordförande, är jag invald som landstingets representant. Jönköpings läns landsting är välskött. I många olika rankinglistor ligger vi i topp. Mycket service för pengarna. Bra kvalitet och god tillgänglighet. Det här med landstinget engagerar inte så många - men det finns stunder i livet då det verkligen är viktigt. Hälsan är inte för alltid given. Fick själv diabetes typ 1 i februari. En kronisk sjukdom med stora konsekvenser om man inte sköter sig. Jag är evigt tacksam att man bor i ett väl fungerande landsting. Själv vill jag ge min diabetessköterska Leena Johansson en stor kram för det engagemang hon har för sitt arbete. Häromdagen ringde hon hemifrån för att följa upp min medicinering. Det kallar jag service.
Vill du tycka till om landstingets verksamhet så kan du går med i Medborgarpanelen. Klicka här och anmäl dig.

Inga kommentarer: