tisdag 3 februari 2009

Plastpartyn fungerar fortfarande

Jag och hustrun brukar arrangera Tupperwareparty en gång om året. Det många tror är heldöd försäljningsidé fungerar fortfarande. Försäljning i hemmet genom att bjuda in gäster är också en social idé. Ett tillfälle att bjuda hem arbetskamrater och vänner som man kanske inte tidigare haft tillfälle att bjuda hem. Produkten, i detta fall är en tidlös affärsidé. Kvalitet, god design och livstidsgaranti. Vem kan erbjuda detta i dagens slit- och slängsamhälle. Visserligen ganska dyrt - men utslaget över tid riktigt billigt. Jag brukar säga att bruksföremål man använder ofta ska vara av bra kvalitet. Det man använder sällan behöver inte vara så hållbart. Jag tycker att man ska unna sig vackra vardagsföremål. Varför ska vardagen se trist och sliten ut? Så här kunde det se ut någon gång på 50-talet på ett Tupperwareparty. Jag har faktiskt en del plastburkar från Tupperware som min mamma köpte i slutet av 60-talet som fortfarande håller...

Inga kommentarer: